sobota, 14. julij 2012

Naravni izotonični napitki

 

Med in po športni dejavnosti, pa tudi v teh vročih dneh, ko se potimo bolj kot ponavadi, je dobro čimprej nadomestiti izgubljene elektrolite. Voda je sicer super in nujno potrebna, ni pa dovolj - z znojem izgubljene elektrolite je potrebno nadomestiti, sicer vas lahko doleti vsaj glavobol, če že ne kakšni krči v mišicah, upad energije, omotičnost... 

Torej, akcija!! :) Na voljo imate celo paleto umetnih športnih pijač in pa... možnost, da se odločite za telesu bolj prijazno varianto. Sama definitivno raje izberem domačo mešanico, pri kateri vsaj vemo kaj pijemo, svojemu telesu pomagamo, da se regenerira, ne pa da ga še dodatno obremenjujemo s kemijo (stabilizatorji, emulgatorji, umetnimi barvili in aromami, umetnimi sladili...). Kar preverite sestavine kakšne izotonične športne pijače iz trgovine, npr. znamke Isostar, Getorade... Jetra in črevesje vam bosta sigurno bolj hvaležna ob pitju vode z limono, medom in himalajsko soljo kot pa ob požirkih neke fluorescentne pijače. Se strinjate? :)

Zaupala vam bom 2 svoja najljubša napitka, ki se ju poslužujem po teku.
  
Prvi in najbolj preprost je seveda kokosova voda, which I looove!
Vsebuje idealno razmerje natrija in kalija (več kalija kot banane), magnezij (sprostitev&regeneracija mišic) in kalcij (proti mišičnim krčem). Magnezija je v kokos. vodi celo več kot v špinači, ki jo vsi vedno tako opevamo. ;) Še en plus kokosove vode je, da vsebuje zelo malo kalorij (sploh v primerjavi z umetnimi pijačami) ter le naravno prisotne sladkorje. Po napornem treningu se mi zdi vsekakor najbolj smiselno investirati v svoje telo s 100% naravno vodo iz mladih kokosovih orehov, kot pa da ga za "nagrado" zatrete z nekim kemičnim koktejlom, ker ni vredno.

Sama imam najraje tole, ki je na fotki (Koh Coconut, kupim jo v dm-u;), okus božanski. Včasih vzamem tudi dr. Martens kokos vodo, vendar mi je Koh Coconut ljubša, pa še cenejša je, juhej! :) 250 ml po teku in je.

Največkrat pa si pripravim čisto svoj napitek za nadomestitev elektrolitov (super tudi pred in med vadbo), in sicer po naslednjem receptu:

2 kozarca (najbolje filtrirane) vode
2 žlički medu/javorjevega sirupa
ščepec (1/8 žličke) himalajske soli
sok 1 limone
ingver (po želji)


Enostavno, dobro in hranilno. Pa veliko zdravega "švicanja" in še bolj zdravega hidriranja celic vam želim! ;)  

maych ʚϊɞ

Ni komentarjev:

Objavite komentar